Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Przekop dla kajaków, motorówek z bananami na sznurku, czteroosobowych jachcików gotowy. Nic więcej tam nie przepłynie.
    @jes-ter
    Przepłynie prezes na dmuchanym kole,tylko w śluzie trzeba będzie podgrzać wodę.
    już oceniałe(a)ś
    20
    0
    @jes-ter
    Już to widzę: Jojo za sterem motorówki, obok prezes w pelerynce, na holu dmuchany krab dosiadany dumnie przez Pana Prezydenta.
    już oceniałe(a)ś
    21
    0
    @jes-ter
    Imienia lecha ka, oczywiście.
    On wymyślił gazoport, księżyc, ale nie Możejki.
    już oceniałe(a)ś
    15
    0
    @jes-ter
    To jest nasz 'Miś' na miarę kaczej wyobraźni.
    I żadne liberały nam go już nie zabiorą.
    ...
    No chyba że zasypią nazad...
    będzie nowa kasa 'zasypowa'...
    .
    już oceniałe(a)ś
    12
    0
    @jes-ter
    To nawet nie o to chodzi, że żaden duży statek tamtędy nie przepłynie, tam po prostu nie ma ładunków do wożenia - szło przez Zalew Wiślany do Elbląga małymi barkami trochę rosyjskiego węgla, a z Gdańska przez Szkarpawę wożono materiały budowlane do budowy przekopu (na składowisko w Elblągu).Teraz z obydwoma tymi ładunkami koniec. A opowieść, że Rosjanie nam cokolwiek w Cieśninie Piławskiej wstrzymywali, to propagandowa bajka - głębokości na Zalewie są ok. 1,5 m i nic tamtędy i tak nie pływało (z wyjątkiem wspomnianych wyżej bareczek z ruskim węglem). Ani nie było co wozić, ani jak wozić.
    już oceniałe(a)ś
    13
    1
    @jes-ter
    Pontony też przepłyną. Towarowe pontony, którymi będziemy wizić dobra lususowe z San Escobar.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @jes-ter
    Pierwszy polski statek po wojnie Sołdek miał pięć i pół metra zanurzenia Takie małe statki nie są już używane
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @jes-ter
    Ruskie łodzie desantowe akurat się zmieszczą
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Jeszcze tylko wykopać tor wodny potem 15 km pogłębienia rzeki Elbląg następnie budowa portu w Elblągu. |Po kolejnych wydanych miliardach z głupawym zdziwieniem władza skonstatuje że nie ma statków które mogą po po tym kanale pływać i że nie ma też czego przewozić. Wtedy można będzie ogłosić że Polska ma największy na świecie pomnik głupoty władzy im J. Kaczalnika
    @aporn
    Od czegoś trzeba zacząć. Rów kopali 7 lat, tor wodny następcy pogłębią w kolejne dwie kadencje, a za 9 lat licząc od dzisiaj zacznie się budowa portu elbląskiego.
    Zanim pierwsze statki będą mogły być obsłużone w Elblągu minie jeszcze 17 lat, .
    jest szansa, że w tym czasie pojawi się jakiś pomysł na wykorzystanie tego przedsięwzięcia.
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    @aporn
    Gdybyś chociaż odrobinę się orientował w temacie, to wiedziałbyś, że pogłębienie toru jest częścią całej inwestycji i jest wliczone w koszt.
    już oceniałe(a)ś
    0
    12
    @The_truly_enlightened
    A koszt odbudowy po jednym piz dnięciu iskanderem z Kaliningradu też jest wliczony? :D
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    @The_truly_enlightened
    The truly enlightened is watching too much TVPis.
    już oceniałe(a)ś
    7
    1
    @engch
    No coż zanim skończą port rzeka Elbląg zamuli wykopany tor i trzeba będzie go na nowo kopać. Robota się nie skończy.To samo od strony morza Prądy morskie przed śluzą będą nanosić piasek a za śluzą zaczną rozbierać mierzeję
    już oceniałe(a)ś
    10
    0
    @The_truly_enlightened napisal "Gdybyś chociaż odrobinę się orientował w temacie, to wiedziałbyś, że pogłębienie toru jest częścią całej inwestycji i jest wliczone w koszt"

    Prosze o dokumentacje, bo wedlug mojej wiedzy nie jest wliczone. Tak samo jak poglebienie Wisly, port w Elblagu i infrastruktura.
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    @aporn

    Dokladnie. Wystarczylo porozmawiac z rybakami z Kat Rybackich.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    @aporn
    Przed pogłębieniem rzeki Elbląg trzeba najpierw obudować jej brzegi ściankami szczelnymi (ok. 20 kilometrów umocnień), co jest aktualnie robione i za jakiś rok się skończy (o ile stali nie zabraknie, bo na rynku pustki). I jeszcze zapomniałeś o wykopaniu obrotnicy dla statków w Elblągu - żeby statek mógł do portu nie tylko wejść, ale również obrócić się i wyjść. Chętnych do jej sfinansowania póki co brak, rząd przepycha się o to z miastem. A co do utrzymania toru, to ma być zakupiona pogłębiarka, która będzie tam kopać przez okrągły rok.
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    @jankowiak pierwszy lepszy link z googla: forsal.pl/gospodarka/inwestycje/artykuly/8017535,2-mld-zamiast-880-mln-zl-dlaczego-wzrosl-koszt-przekopu-mierzei-wislanej.html. Nawet na wikipedii masz tę informację. Jest tam jasno zawarte, że inwestycja jest podzielona na 3 etapy, i w to wchodzi pogłębienie toru. Dlatego pisanie, że "poza przekopem trzeba zrobić to i to i to" jest manipulowaniem. Ale zgoda, że ostateczny koszt i tak będzie wyższy, bo przetargi zwykle kończą się kwotą wyższą niż zakladana.

    @archimeda21
    Czy mógłbyś się odnieść merytorycznie do komentarza? Ja przynajmniej umiem podać źródła :)
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    @aporn
    Spoko, spoko. Za parę lat zacznie się wielki (i drogi!) projekt "renaturyzacji" Zalewu Wiślanego. Zamykanie przekopu, przywracanie dna Zalewu do stanu naturalnego, zmiana znaków wodnych, sadzenie lasu itp, itd. I znowu jacyś znajomi królika będą mogli coś zarobić na budowlance, jakiś znajomy samorządowiec jakaś wstęgę przetnie, ktoś inny żwiru z drugiego końca Polski sprowadzi - przekop się zwróci...
    już oceniałe(a)ś
    2
    1
    @aporn
    Hamburg drży że strachu buhahahaha
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Poziom tej inwestycji oddaje forma grupy budynków technicznych stylizowanych na statek. Widać, że mentor inwestycji pan Jarosław, to emocjonalne dziecko.
    @N.I.K
    o jprdl! faktycznie! teraz zobaczyłem ten stateczek! żenua...
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    Proponuję zrobić mu tam mauzoleum. I zakopać.
    już oceniałe(a)ś
    37
    3
    Inwestycja potiomkinowska
    @krzysztofmrowiec
    No nie bardzo, u Potiomkina były tylko fronty z desek i udawały wioskę a tu wylali setki tysięcy metrów betonu
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Dwa razy płynąłem już w poprzek tego kanału wykonując inspekcje zatrudnionego tam duńskiego statku. Dostaję pytanie: PO CO WAM ŚLUZA JAK NIE MA PŁYWÓW ..WROTA POWODZIOWE BY WYSTARCZYŁY.. Film MIŚ stał się filmem szkoleniowym piss-dzielców. Nikt nie zada pytania PO CO WAM TEN MIŚ ..ale im DROŻSZY tym swojak więcej na tym zarobi
    @molendiep
    Na bezsensowną śluzę uparła się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, chociaż inwestor (Urząd Morski) chciał z niej zrezygnować.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @molendiep
    Bareja w "Misiu" to wyjaśnia:
    "Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjach"
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    @molendiep
    Dokładnie tak. Cieśnina Piławska otwarta więc nawet gdyby były pływy to i tak bez sensu.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Super, piękne !
    Cos się udało zrobić według planu, to optymistyczne, cieszmy się !
    Tylko po co to ?
    Bedzie tak jak z Huta Katowice ? Pieniądze w błoto ?
    już oceniałe(a)ś
    28
    3
    w uzasadnieniu inwestycji było, że mamy jakąś motorówkę bojową, która przepłynie ...
    już oceniałe(a)ś
    21
    1