Przekop Mierzei Wiślanej - marzenie Jarosława Kaczyńskiego i flagowy projekt PiS - zbliża się do finiszu. Data otwarcia - 17 września - celowo nawiązuje do rocznicy radzieckiej agresji na Polskę. "Chcemy, aby dzień otwarcia kanału kojarzył się nie tylko ze zdradzieckim atakiem Rosji na Polskę, ale także przyniósł nadzieję w postaci nowej drogi i zerwania z podległością wobec Moskwy" - tłumaczył rządowej TVP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Wszystkie komentarze
Przepłynie prezes na dmuchanym kole,tylko w śluzie trzeba będzie podgrzać wodę.
Już to widzę: Jojo za sterem motorówki, obok prezes w pelerynce, na holu dmuchany krab dosiadany dumnie przez Pana Prezydenta.
Imienia lecha ka, oczywiście.
On wymyślił gazoport, księżyc, ale nie Możejki.
To jest nasz 'Miś' na miarę kaczej wyobraźni.
I żadne liberały nam go już nie zabiorą.
...
No chyba że zasypią nazad...
będzie nowa kasa 'zasypowa'...
.
To nawet nie o to chodzi, że żaden duży statek tamtędy nie przepłynie, tam po prostu nie ma ładunków do wożenia - szło przez Zalew Wiślany do Elbląga małymi barkami trochę rosyjskiego węgla, a z Gdańska przez Szkarpawę wożono materiały budowlane do budowy przekopu (na składowisko w Elblągu).Teraz z obydwoma tymi ładunkami koniec. A opowieść, że Rosjanie nam cokolwiek w Cieśninie Piławskiej wstrzymywali, to propagandowa bajka - głębokości na Zalewie są ok. 1,5 m i nic tamtędy i tak nie pływało (z wyjątkiem wspomnianych wyżej bareczek z ruskim węglem). Ani nie było co wozić, ani jak wozić.
Pontony też przepłyną. Towarowe pontony, którymi będziemy wizić dobra lususowe z San Escobar.
Pierwszy polski statek po wojnie Sołdek miał pięć i pół metra zanurzenia Takie małe statki nie są już używane
Ruskie łodzie desantowe akurat się zmieszczą
Od czegoś trzeba zacząć. Rów kopali 7 lat, tor wodny następcy pogłębią w kolejne dwie kadencje, a za 9 lat licząc od dzisiaj zacznie się budowa portu elbląskiego.
Zanim pierwsze statki będą mogły być obsłużone w Elblągu minie jeszcze 17 lat, .
jest szansa, że w tym czasie pojawi się jakiś pomysł na wykorzystanie tego przedsięwzięcia.
Gdybyś chociaż odrobinę się orientował w temacie, to wiedziałbyś, że pogłębienie toru jest częścią całej inwestycji i jest wliczone w koszt.
A koszt odbudowy po jednym piz dnięciu iskanderem z Kaliningradu też jest wliczony? :D
The truly enlightened is watching too much TVPis.
No coż zanim skończą port rzeka Elbląg zamuli wykopany tor i trzeba będzie go na nowo kopać. Robota się nie skończy.To samo od strony morza Prądy morskie przed śluzą będą nanosić piasek a za śluzą zaczną rozbierać mierzeję
Prosze o dokumentacje, bo wedlug mojej wiedzy nie jest wliczone. Tak samo jak poglebienie Wisly, port w Elblagu i infrastruktura.
Dokladnie. Wystarczylo porozmawiac z rybakami z Kat Rybackich.
Przed pogłębieniem rzeki Elbląg trzeba najpierw obudować jej brzegi ściankami szczelnymi (ok. 20 kilometrów umocnień), co jest aktualnie robione i za jakiś rok się skończy (o ile stali nie zabraknie, bo na rynku pustki). I jeszcze zapomniałeś o wykopaniu obrotnicy dla statków w Elblągu - żeby statek mógł do portu nie tylko wejść, ale również obrócić się i wyjść. Chętnych do jej sfinansowania póki co brak, rząd przepycha się o to z miastem. A co do utrzymania toru, to ma być zakupiona pogłębiarka, która będzie tam kopać przez okrągły rok.
@archimeda21
Czy mógłbyś się odnieść merytorycznie do komentarza? Ja przynajmniej umiem podać źródła :)
Spoko, spoko. Za parę lat zacznie się wielki (i drogi!) projekt "renaturyzacji" Zalewu Wiślanego. Zamykanie przekopu, przywracanie dna Zalewu do stanu naturalnego, zmiana znaków wodnych, sadzenie lasu itp, itd. I znowu jacyś znajomi królika będą mogli coś zarobić na budowlance, jakiś znajomy samorządowiec jakaś wstęgę przetnie, ktoś inny żwiru z drugiego końca Polski sprowadzi - przekop się zwróci...
Hamburg drży że strachu buhahahaha
o jprdl! faktycznie! teraz zobaczyłem ten stateczek! żenua...
No nie bardzo, u Potiomkina były tylko fronty z desek i udawały wioskę a tu wylali setki tysięcy metrów betonu
Na bezsensowną śluzę uparła się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, chociaż inwestor (Urząd Morski) chciał z niej zrezygnować.
Bareja w "Misiu" to wyjaśnia:
"Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjach"
Dokładnie tak. Cieśnina Piławska otwarta więc nawet gdyby były pływy to i tak bez sensu.
Cos się udało zrobić według planu, to optymistyczne, cieszmy się !
Tylko po co to ?
Bedzie tak jak z Huta Katowice ? Pieniądze w błoto ?