Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
1 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej to marzenie prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego, które realizowane jest przez rząd bez względu na protesty ekologów i wątpliwości prawne (od początku 2019 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie nie rozpatrzyła odwołania pomorskiego marszałka od decyzji środowiskowej). Przeszkodą nie są również koszty, które drastycznie wzrosły w ciągu kilku miesięcy - do 2 mld zł. Na zdjęciu: przekop Mierzei Wiślanej, widok na Morze Bałtyckie.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
2 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej podzielono na trzy etapy. Pierwszy, najbardziej efektowny, to budowa kanału wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym. Prace wystartowały pod koniec 2019 r. i kosztują ponad 992 mln zł.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
3 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Po przekopaniu Mierzei Wiślanej do Elbląga teoretycznie mają zawijać statki o zanurzeniu do 4,5 m, szerokości 20 m i długości do 100 m (lub zestawy barek do 180 m). Na zdjęciu: prace przy Zalewie Wiślanym.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
4 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Przetarg na realizację pierwszego etapu przekopu Mierzei Wiślanej wygrało polsko-hiszpańskie konsorcjum NDI/Besix. Do zakończenia robót, zgodnie z deklarowanym przez wykonawcę terminem, został rok.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
5 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. W lutym 2020 r. okazało się, że koszty inwestycji w ciągu kilku miesięcy zwiększyły się ponad dwukrotnie i sięgnęły blisko 2 mld zł.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
6 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Trzeci etap zakłada pogłębienie toru wodnego na Zalewie Wiślanym. Wykonawcę poznamy prawdopodobnie jeszcze w tym roku.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
7 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. - W śluzie trwa wykonywanie oczepów na ścianach, kieszeni bramy północnejj i kanałów obiegowych na bramie północnej - wylicza Jacek Szymański dyrektor projektu z konsorcjum NDI/Besix.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
8 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Mosty Północny i Południowy są identyczne w swojej konstrukcji i unikatowe w skali kraju, ponieważ są jednymi z najdłuższych tego typu obiektów obrotowych w Polsce. Łączna długość jednego to ponad 60 metrów, a masa konstrukcji stalowej ustroju wraz z przeciwwagą to ok. 550 - 560 ton.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
9 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Do prac pogłębiarskich na kanale żeglugowym sprowadzono pogłębiarkę. - Jedną z najnowocześniejszych w Europie i najnowocześniejszą w Polsce - mówi Mariusz Sasin z konsorcjum NDI/Besix. Na zdjęciu: śluza kanału żeglugowego.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
10 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Na zdjęciu: widok na kanał od strony drogi wojewódzkiej nr 501. U dołu zdjęcia dobiega końca budowa Mostu Północnego. Tędy ma biec szlak rowerowy wzdłuż Mierzei Wiślanej.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
11 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Drugi etap przekopu Mierzei Wiślanej obejmuje pogłębienie rzeki Elbląg i wzniesienie mostu obrotowego na wysokości Nowakowa. Koszt tych robót to 574 mln zł. Na zdjęciu: Zalew Wiślany i droga wojewódzka nr 501.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
12 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Na zdjęciu: Most Południowy. Do użytku został oddany pod koniec czerwca. Kierowcy jadą jednym pasem do Krynicy Morskiej, drugim do Stegny. Po obu stronach przeprawy wyznaczono ścieżkę dla rowerzystów i pieszych.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
13 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Na zdjęciu: prace przy Zalewie Wiślanym
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
14 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Na zdjęciu: prace przy kanale.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
15 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. - Pierwsze jednostki przepłyną przez nowy kanał żeglugowy w przyszłym roku, zaś docelowy kształt inwestycja uzyska w 2023 r. - zapewniał w sierpniu wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
16 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Na zdjęciu: rondo przy Moście Południowym
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
17 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Po zakończeniu inwestycji leśne zwierzęta będą mogły się przedostać na drugi brzeg przekopu tak zwanym slipem, który zostanie wyłożony materiałem naturalnym. Na zdjęciu: budowa kanału łączącego Zalew Wiślany z Morzem Bałtyckim.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
18 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Na zdjęciu: kapitanat portu Nowy Świat
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
19 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Trzciny, które kolidowały z budową kanału, zostały przesadzone w inne miejsce. Na zdjęciu: prace przy Zalewie Wiślanym.
Fot. Michał Ryniak / Agencja Wyborcza.pl
20 z 20
Przekop Mierzei Wiślanej. Most Północny i Południowy będą otwierane naprzemiennie.
Wszystkie komentarze
... do Nowego Targu raczej.
XD
Zajrzyj do wyników głosowania za tym poronionym pomysłem. TYLKO Lewica była przeciw. PO w większości projekt poparła. Jeżeli zatem jest to czyjeś marzenie, to w równym stopniu Kaczyńskiego jak i Platformy.
wszyscy inwestujemy w zdrowie Polaków, oferując darmowe szczepionki na COVID i jak widać w dupie niektórzy mają swoje i innych zdrowie. Tu przynajmniej może żeglarze skorzystają.
A ch.j dziadygę obchodzi zdrowie Polaków.
Liczą się kanały, pomniki, ostrołęki i zbiór kopert za 70 milionów
Sam jestem żeglarzem. I nie zgadzam się na topieniu kasy w durnowatym kanale.
Najlepiej niech rząd inwestuje w bitcoina i nieruchomości - to ma najwyższa stopę wzrostu.
ale płacić będzie podatnik - co roku na utrzymanie tej fanaberii
"nie do zwrócenia? Demagogia. Lepiej przez ruskich pływać? W tym klimacie politycznym? To po co mamy Baltic Pipe i gazoport? Przecież jest gaz rosyjski. Jak nienawidzę kaczki, to akurat te 2 mld to lepiej wydana kasa niż dotacja do TVP. Wszystkie nie można porównywać do zdrowia. Trzeba mieć też własne szlaki żeglugowe.
A ja rozmawiałem z byłym kapitanem jednostki pływającej wiele lat z Elbląga do Kalinigradu, i nie narzekał na jakieś problemy. Choć teraz po pogłębieniu kanału Elbląg chyba zyska na większym handlu z Kaliningradem.
Wierzysz, że przekop ma militarne znaczenie, jak zapewniał Min. Obrony Narodowej Pislandii? Przecież jedna salwa artylerii lufowej go zamknie na amen (oby do tego nie doszło)
wal sie
Urrwa nie podpowiadaj bo jeszcze i to zrobi!!!!!
Człowiek narzekał na koszt "schodów do nieba" i katafalku a potem kolejnego katafalku. Ale nie wiedział "jaki rozmach mają skur...", no to teraz ruska kamienica czynszowa za 2,5 miliarda też w Warszawie, tor kajakarski, mur wzdłuż granicy, papier do podcierania dupy, maseczki, lotnisko w Radomiu 2.0...
Wszystko po kolei. Będą Chrystusy w każdej gminie. Przyjadą przez te przekop:).
Nie tylko prezes. PO też głosowała za.
...od Rosji. Za dolary.
Przecież mamy armatki wodne!
Będzie fajny labirynt do nurkowania ;)
A ile będzie kosztowała przeprawa kajakiem?
Gdyby tak rzeczywiście ślad po tym nie został, byłoby pienie. Ale nie, na długie lata paskudzić będzie Mierzeję. Zniszczenia się nie odwróci.
spytaj prezesa ,dla czlonkow pis gratos
A może po wyborach skazać Prezesa wszystkich Prezesów, aby do końca życia pogłębiał zamulony przekop? Taki czyściec przed piekłem, choćby krótkotrwały.
... pomnik nie tylko pisowskiej głupoty. Sprawdź sobie kto jak głosował za tym idiotyzmem.
i ja się na to nie zgadzam ;)
Tylko 2mld debetu...